Fisk, frustrasjon og finvær

Har vært på fjellet i helga for å prøve fiskelykken. Fredag kveld dro vi ut kl. 22 til Kvarstadsetertjernet. Fisken hoppet og spratt, og var ganske bitevillig også. Endte med 7 til meg (alle tatt på sluk, største ca. 400 g) og to til fatter’n (en på flue og en på sluk).

IMG_2795 IMG_2801 IMG_2798

Lørdag var vi på Øyungen hele dagen. Fiskelykken var så som så, men vi fikk 2 hver, en liten en og en fin. De "store" (3-400 g) ble tatt på bunnmeite. På hjemveien tok vi noen kast på Kvarstadsetertjernet og det endte med en fin fisk til meg og en liten en til fatter’n.

Etter at Ida hadde lagt seg på kvelden, dro jeg på ny til Kvarstadsetertjernet. Fisken hoppet og spratt i et kjør, og var veldig bitevillig. Tror jeg hadde mellom 30 og 40 napp på sluken, men INGEN fisk kom på land. Virket ikke som de bet skikkelig… de som hang på lengst, ristet seg av igjen etter 3-4 meters kjøring. Opplevde litt av det samme en kveld i fjor også på samme sted. Snodige greier… jeg forsøkte diverse "triks" men det endret ingenting.

På søndag dro vi alle ned til Kvarstadsetertjernet. Ble bare et par timers halvhjertet fiskeinnsats. Fatter’n fikk en fin en på flue, men for min egen del var det helt dødt. Fin helg med andre ord, med en del fisk, en lørdagskveld med fiske-frustrasjon og så ble det fint vær på søndag.

IMG_2815 IMG_2823

Reklame
Dette innlegget ble publisert i Fiske, Ringsakerfjellet. Bokmerk permalenken.