Et slips fra Nøklevann

Nøklevann er et vann jeg har slitt med. Mange forsøk både sommer og vinter har så langt kun resultert i småabbor. Det har sikkert mye med timing å gjøre og jeg har vel heller ikke satset så mye der i mai/juni som gjerne er beste tida for ørretfiske i marka. Så lørdag kveld tok jeg kanoen på taket og bestemte meg for å gjøre et nytt forsøk. Kort fortalt; det var mer liv denne kvelden enn hva jeg har opplevd på alle andre turer til sammen. Dorga med både markdrag og wobbler, men det var markdraget som ga resultater. To hogg, en fisk som slapp unna helt inne ved kanoen og til slutt lyktes det endelig å få en ørret i håven. Etter lengden å dømme burde fisken veid godt over halvkiloen, men det var et tynt «slips» som kun strakk vekta til drøyt 400 gram. Uansett, min første Nøklevannsørret er historie!

20140607_233802

Dette innlegget ble publisert i Østmarka, Fiske. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar